הכן משפחתך לקיץ – שרון גולן

הכןן משפחתך לקיץ - שרון גולן

הכן משפחתך לקיץ – שרון גולן

שלישי שמח לכולם!

שוב אנו נפגשים בפינתנו השבועית הכן משפחתך לקיץ, והפעם מתארחת אצלי שרון גולן.

שרון היא מעצבת גרפית שכותבת בבלוג Finger Food על אוכל בריא לקטנטנים, פעילויות מקסימות לילדים והיא שופעת רעיונות לקיץ ובכלל.

כבר כמה שנים שהיא מפעילה קייטנה וירטואלית לילדים עם מומחיות בתחום ההפעלות לילדים, והיום היא בחרה לשתף אותנו בשלל עצות מועילות בכדי שנוכל לעבור את הקיץ בשלום!

מוכנים? בואו נתחיל.הכן משפחתך לקיץ - שרון גולן

שלום לכולם, אני שרון. כאמא ל-3 קטנטנים אני יכולה להעיד שתקופת הקיץ זו תקופה שגם כיפית מצד אחד, כי חם ומואר עד מאוחר אז יש המון פעילויות שאפשר לעשות בחוץ, אבל מצד שני – רוב הפעילויות עולות לא מעט ואם נצא כל יום לפעילות אחרת בתשלום בחוץ נמצא את עצמנו בסוף יולי-אוגוסט עם חור בכיס ו-3 ילדים מותשים.

אז ההמלצה שלי היא לגוון בין פעילויות בחוץ לפעילויות בבית, לתכנן עם הילדים מראש מה עושים בכל יום בהמשך השבוע, וכשנמצאים בבית להעסיק אותם, אבל גם לאפשר להם להעסיק את עצמם.

 

אילו פעילויות אפשר לעשות בבית?

בדיוק לפני שנה יצרתי רשימה של 45 פעילויות שאפשר לעשות עם הילדים בבית, רשימה שרק גדלה כל הזמן ואני ממשיכה לאסוף רעיונות אליה גם בפינטרסט שלי ושמחה לשתף אתכם בכמה רעיונות חדשים:

הכן משפחתך לקיץ - שרון גולן

ללמוד עם הילדים שפה חדשה

היום עם גוגל ויוטיוב מאוד קל למצוא דרכים ללמוד עם הילדים שפה חדשה, יש הרבה מאוד סרטונים שמותאמים לקטנטנים/ילדים גדולים יותר שמלמדים מילים ראשונות בשפה כמו צבעים, מספרים ועוד, ואפשר גם "לשאול את גוגל" אפילו בהקלטת קול איך אומרים מילים מסוימות ולרוב הוא יודע לחזור עם תשובה מתאימה.
אם אתם נוסעים בקרוב לטיול בחו"ל ורוצים לתעד עם הילדים את המילים החדשות שלמדתם, אתם מוזמנים להוריד את "יומן הטיול שלי" שיצרתי עבור הילדים שלנו בטיול לאיטליה ממנו חזרנו לא מזמן והיה להם מאוד כיף לשחק, לכתוב ולצייר בו.

הכן משפחתך לקיץ - שרון גולן

ללמד את הילדים להשתמש במחשב

הילדים של היום לומדים בהרבה יותר קלות את כל המכשירים השונים וכבר די נולדים לזה, אבל שימוש במחשב שולחני עדיין יכול להיות להם משהו לא מוכר ופחות אינטואיטיבי מטאבלט או סלולר. לאחרונה התחלתי ללמד את הבנות שלנו (בנות 5) איך להשתמש במחשב שלי, איך להזיז את העכבר, מה עושה המקלדת ועוד. אני נותנת להם פעולה פשוטה כמו להיכנס לתיקיה על שולחן העבודה ששם אני שומרת להם קבצים להדפסה וציור והן אמורות לבחור קובץ מתוך התיקיה ולשלוח להדפסה. בינתיים זה עובד מצוין ואני כבר חושבת מה השלב הבא.

הכן משפחתך לקיץ - שרון גולן

ללמד את הילדים מיומנויות מטבח חדשות

במטבח יש המון מיומנויות שצריך ללמוד, כמו לדוגמה – לחתוך, לתבל, לשבור ביצה, לבחוש, לערבב סלט ועוד. לרוב מדובר בפעולות שגם הקטנטנים בני ה-2-3 ומעלה יכולים בכיף לעזור בהן, גם אם בהנחייה או בשיתוף פעולה שלנו, העיקר שיהיו מעורבים ויתנסו. הקיץ זה זמן מעולה לחשוף אותם לעוד פעולות חדשות, פשוט כי אנחנו קצת יותר פנויים.

לשתול יחד ירקות בגינה / באדנית במרפסת

בתור ילדה אני זוכרת איך ההורים נתנו לי חלקת אדמה בחצר הבית הפרטי שלנו, הראו לי איך להפוך את האדמה ולשתול ואמרו לי: מעכשיו את אחראית על החלקה הזו – לטפח, להשקות, לשתול ועוד. בת'כלס לא ממש עמדתי במשימה ורוב הצמחים די נבלו לי, אבל החוויה בכללותה הייתה מאוד חיובית והיה לי כיף שנתנו לי אחריות שכזו. גם הילדים שלנו יכולים ללמוד איך לגדל בעצמם משהו, גם אם זה לשים כמה זרעים של עגבניות באדנית במרפסת ולראות אותם הופכים לשיח. עצם האחריות האישית והידיעה שזה משהו שהם יצרו בעצמם תורמת המון לביטחון העצמי ותחושת המסוגלות שלהם.

הכן משפחתך לקיץ - שרון גולן

מתוך הבלוג Finger Food

לארגן את המטבח

נכון, זה נשמע מוזר לתת לילדים לארגן את המטבח, בעיקר עם כל הסכינים, המספריים והצלחות השבירות, אבל יש במטבח הרבה אזורים שביומיום אנחנו פחות מגיעים לסדר אותם ואם נתמקד כל פעם באזור ממש קטן שדורש סדר, בסופו של דבר גם לנו וגם להם יהיה כיף ונרגיש שעשינו משהו לטובת הבית יחד. דוגמה לכך היא סידור המזווה / המקפיא שאפשר לגמרי להפעיל את הילדים ולאפשר להם לסדר, להדביק מדבקות ולכתוב (למי שיודע) מה יש בכל מיכל.

הכן משפחתך לקיץ - שרון גולן

לסדר את החדר שלהם

כן, החדר של הילדים הוא לרוב המקום הכי מבולגן, מלא בצעצועים ומשחקים שונים ודי מתבלגן כל יום מחדש גם אם אנחנו דואגים לסדר. אבל ככל שהשנים עוברות יש הרבה משחקים שכבר פחות משחקים בהם ואפשר לגלות מחדש או להחליט שמארגנים מכירה שכונתית/בבניין, ואת הכסף נותנים לילדים לחסכון / קנייה של דברים אחרים שהם רוצים או צריכים – לפי החלטתם.

להכין בובות אצבע ולבנות תיאטרון ביתי קטן

בובות אצבע אפשר להכין כמעט מכל חומר שיש לנו בבית, פשוט גוזרים 2 עיגולים לאצבעות מדביקים או מציירים פנים וגוף ויש לנו בובה חדשה. הנה כמה דוגמאות כיפיות שאספתי לכם בתיקיה.

לסדר את חומרי היצירה שלהם

עוד דברים שילדים נוטים לצבור זה חומרי יצירה, כל מיני דפים שפעם הדפסנו ושכחנו לצבוע, חוברות צביעה שלא סיימנו, ערימות של טושים וצבעים שונים ועוד. הדרך הכי יעילה לגרום להם לשחק בזה יותר היא פשוט לדאוג שזה יהיה מסודר ונגיש ואם אפשר לערב אותם בסידור ולהסביר להם תוך כדי למה זה חשוב להחזיר כל דבר למקום (ולסגור את הטושים…), מה טוב.

לקרוא יחד ספרים שמזמן לא קראנו

אצלנו ארונית הספרים של הילדים כל הזמן מתמלאת, בין אם זה בזכות ספריית פיג'מה שדרכה מקבלים ספרים במתנה, או מתנות מאיתנו ומהמשפחה המורחבת – כל הזמן נוספים עוד ועוד ספרים לתוכה. אבל רובם לא נקראים כל הזמן והקיץ זו הזדמנות מעולה לעבור על הכל, לראות מה הם כבר פחות אוהבים ואותם למכור / להעביר הלאה. גם ספרים ששימשו אותנו כשהם היו ממש תינוקות ודיברו על מרקמים ומילים ראשונות יכולים להיות היום מהנים לשימוש מדי פעם ולהרחבת אופקים. אפשר, למשל, לנסות להגיד את כל הצבעים או את שמות החיות לא רק בעברית אלא גם באנגלית או בכל שפה אחרת שנרצה (זוכרים את הרעיון הראשון ברשימה שלנו?).


עד כאן ההמלצות של שרון. למי ששם לב, שרון נתנה לנו כאן 9 המלצות נפלאות, ולי יש המלצה עשירית.

שרון מנהלת כל שנה קייטנה וירטואלית באתר שלה. הקייטנה שלה כוללת שלל פעילויות ורעיונות והדרכות ומה לא!

כל מה שמשפחה עם ילדים בגילאי 3-7 צריכה כדי לצלוח את החופש בכיף גדול.

אז ההמלצה שלי היא – כנסו ללינק הבא, תתרשמו ותירשמו!

ובינתיים, מוזמנים לבקר את שרון בבלוג המקסים שלה, או לבקר אותה בדף הפייסבוק שלה או להציץ באינסטגרם המתוק שלה ובכלל שווה להכיר.

עד שבוע הבא, הכינו משפחתכם לקיץ! נשיקות <3 עינת

התארחו עוד בסדרת הכן משפחתך לקיץ:

יצירה – גלית קידר

טיול – סהר קרט

אוכל – עדי שפירא

יצירה – נילי ואורטל

טיול – גילי מצא

אוכל – אמא יוצרת

 

9 Comments
  • אורלי אופק
    Posted at 13:00h, 04 יולי הגב

    רעיונות נהדרים!
    אהבתי את רעיון הלימוד של מיומנויות חדשות באמצעות המחשב. אני מאמינה שילדים יכולים להפיק הרבה טוב מהמחשב וזמן המסכים, אם ההורים ינתבו אותם לתכנים הנכונים.
    שיהיה קיץ נעים, מהנה ופורה!

    • אמא יוצרת
      Posted at 13:10h, 04 יולי הגב

      תודה אורלי! אני לגמרי מסכימה. הם בכל זאת דור העתיד, ככל שיתחילו מוקדם יותר – טוב יותר

  • המתלבטת
    Posted at 13:03h, 04 יולי הגב

    רעיונות מקסימים.
    לי נשאר רק להצטער שבזמנו .. ( לפני אלפי שנים) שילדי היו קטנים, לא נחשפתי אליהם..

  • הילה
    Posted at 14:45h, 04 יולי הגב

    רעיונות מקסימים, אשלב כמה מהם בתכנון לאוגוסט

  • אביה
    Posted at 04:12h, 07 יולי הגב

    מכירה את תנועת ההאטה?
    המאמר מאוד מתאים לגישת ההאטה ובמיוחד לחלק של הורות איטית.
    מזמינה אותך לקרוא – http://slow.org.il
    אני אישית מאוד מתחברת לגישה הזו וקוראת קבוע את המאמרים והרעיונות הנכתבים שם.
    יש הרבה פוסטים של אורחים, אולי תוכלו ליצור שיתוף פעולה שם 🙂

  • Pingback:הכן משפחתך לקיץ - מאיה גבע | Mother Creation אמא יוצרת
    Posted at 00:01h, 24 יולי הגב

    […] 2018 בלוג, הדרכות יצירה מלבוש מלכותי לכסא 6 ביולי 2018 בלוג, בסלון הכן משפחתך לקיץ – שרון גולן 3 ביולי […]

Post A Comment