הכן משפחתך לקיץ – גילי מצא

הכן משפחתך לקיץ - גילי מצא

הכן משפחתך לקיץ – גילי מצא

איך הזמן טס כשנהנים, יא אללה!

שוב הגיע יום שלישי, והפעם בפינתנו הכן משפחתך לקיץ, מתארחת אצלי גילי מצא, עיתונאית וצלמת עם נסיון רב שנים בכתיבה ובסקירת מקומות בעולם שקרצו לה ודיברו אליה.

גם את גילי פגשתי בסיוריי בפייסבוק נהניתי לקרוא את הדרך בה היא מספרת את הטיולים שלה. יש בהם שירה ואהבת הטבע. גילי בחרה להמליץ לנו על טיול לונציה של הדורדון. איפה זה הדורדון? גם אני לא הכרתי אבל נראה לי כמו המקום הבא לטייל בו.

וכך, בלי להרבות בדיבורים – בואו נצא לטייל.
הכן משפחתך לקיץ - גילי מצא

קיץ 2018 הגיע מוקדם מדי לטעמי. קנה המידה הסובלני עבורי, זה עד מתי אני יכולה לעשות הליכות בחוף הים בלי שלושה דברים: המוני עם ישראל, מדוזות ולחות שגורמת לי לנזול מכל נקבובית ופתח ניקוז. השנה זה קרה כבר במאי ולשמחתי מחצית מהחודש הזה, הייתי בדורדון.

איפה זה דורדון? תשאלו ובצדק, במיוחד אם מפת צרפת לא פרוסה על שולחנכם. ובכן קחו את העט לדרום מערב המפה, שזה חתיכת אזור בגודל רבע מישראל. ולמה אני מספרת לכם על הדורדוניות הזו שדגמתי, כי "אימא יוצרת", ביקשה שאמליץ על פיסת אלוהים שפויה, ירוקה ומרחיבת לב לאימהות עם טפייהן, בעליהן, מאהביהן.

 

מכיוון שההתמחות שלי זה לטייל לבד, שזו הדרך הכי טובה בעיני להכיר מקומיים וכמובן מקומיות, עלה בדעתי היעד הרענן שביליתי בו והיתרון הגדול שלו: "הכל כלול". נהרות להפלגה של שעה עם הדרכה באנגלית, טירות עם צחצוח חרבות והדגמת קרבות בסגנון "משחקי הכס", פארקים עם חיות פרהיסטוריות, מערות נטיפים שמגיעים אליהן בסירות קטנות וחוויה גדולה, מערות האדם הקדמון שמוכרות מזכרות מדליקות, פסטיבלים עם אבירים מימי הביניים, תחרויות היתוליות וכל זה בין כפרים ועיירות ציוריות, שנוהגים בהם במהירות מקסימלית של 70 קמ"ש, בלי לצפצף, לעקוף או להתעצבן.

הכן משפחתך לקיץ - גילי מצא

ונציה של הדורדון, צילום:גילי מצא

מי שגילתה לי את רזי המקום היא ישראלית בשם רותם בר. עד לפני שלוש שנים רותם הייתה קיבוצניקית ומושבניקית אסלית, אבל אז קרה המ-הפך שחלמה עליו כמה עשורים. אחרי טיול של כשלושה חודשים עם בעלה אורי, במסלול שנקרא סובב צרפת, השניים מצאו את בית חלומותיהם, שחיכה להם מתחת לעץ תפוח בשל.

בילוי משפחתי בדורדון, צילום: גילי מצא

במקרה מקרי, כמו הרבה פעמים כשהחיים מזמנים לנו הפתעות גורליות, מישהו המליץ להם לטייל באזור שנמצא כ-3 ק"מ מהעיירה ברנטום, שמכונה "וונציה של הדורדון". השניים ששו לרעיון ומצאו את עצמם מנהלים סמול – טוק חביב עם בעל העץ, שהכניס אותם לביתו. מפה לשם, הוא אמר להם שהוא מציע את הבית שבדיוק סיים לשפץ למכירה. רותם ואורי ענו פה אחד: "אנחנו רוצים לקנות אותו".

וככה וילה עם כ-5 דונם דשא, בריכה ויער פרטי צמוד הפכו שלהם. היער הפרטי הזה, שבו לא פגשתי אף נפש חיה, אלא רק עקבות סוסים, היה מבחינתי מקום להליכות משפרות בריאות. ממש הרגשתי שהריאות שלי מתרחבות ואני נושמת טוב יותר ועושה פוטוסינתזה עם כל העשבים, פרחים, עצים ושאר ירוקים.

הכן משפחתך לקיץ - גילי מצא

הריאות מתמלאות בחמצן, צילום :גילי מצא

וחזרתי בגיל וששון לחדרי החביב, חלק מדירה שהיא צימר בווילה, עם כניסה נפרדת לפטיו שמשקיף על גינה, מטבח מאובזר, סלון עם מיטה נפתחת, חדר מקלחון וחדר שינה לזוג. הבריכה עדיין "לא פעלה" כי היה קר מדי. הטמפרטורות דילגו בין 2 מעלות בבוקר ל-22 בצהריים, לך תבין איך הגלובוס משתגע בדרמטיות. ישנתי עם חלון פתוח לנוף, שכלל ביקורי השכמה של כבשים בדשא של שני השכנים היחידים באזור, קרקור תרנגולות שנשמע מאי שם, צהלות סוסים ותחושת "פינת ליטוף/גן חיות" לילדים, במראה הכללי.

ריח קרואסונים טריים, בגט כהלכתו, ריבה תוצרת בית, מבחר גבינות מבלבל, קפה ממכונה שווה וירקות מהגן ירק הפרטי, קיבלו את פני מדי בוקר. כשעל רותם נחה המוזה וזה קרה אחת ליומיים, היא הכינה ארוחת ערב א-לה-דורדון: פטה כבד אווז, קונפי ברווז ברוטב פטריות סאפ, גרטן תפוחי אדמה, מרק בצל, תפוחים מקורמלים, טארט אגוזי מלך בארומה חזקה ועוד.

מה עוד יש לעשות באזור? איך ליצור קשר עם רותם? מה הדברים שחשוב שתדעו לפני שאתם מגיעים? שאלות מצוינות!

התשובות מפורטות בכתבה שבלינק הבא: חופשה בדורדון.

הכן משפחתך לקיץ - גילי מצא

שיט על הנהר, טירות וטבע פתוח, צילום: גילי מצא


עד כאן הטיול שלנו בצרפת עם גילי המקסימה, אבל לא סיימנו! כי אם אתם דוקא בעניין של נופש בארץ, כדאי שתקראו מה דגמה גילי בגליל העליון בחצי שנה האחרונה מתוך יומן המסע שלה "גילי בגליל".

רוצים אולי רעיונות איפה כדאי לטייל ביוון? או אולי ביעדים אחרים? גילי כתבה על הכל!

מוזמנים לבקר אותה באתר שלה או בדף הפייסבוק שלה ולעקוב אחריה ברחבי הגלובוס… כי יש לה באתר הרבה המלצות ממש שוות.

ועד השבוע הבא, הכינו משפחותיכם לקיץ ותכננו את הטיול הבא!

נשיקות <3 עינת

 

מסדרת הכן משפחתך לקיץ:

הכן משפחתך לקיץ – גלית קידר

הכן משפחתך לקיץ – סהר קרט

הכן משפחתך לקיץ – עדי שפירא

הכן משפחתך לקיץ – נילי ואורטל

הכן משפחתך לקיץ – אמא יוצרת

 

 

6 Comments
  • גילי
    Posted at 06:58h, 26 יוני הגב

    יופי של פרוייקט לקיץ שנותן הצצה לכל מיני עולמות, שאולי לא כולם מכירים ויכולים להוסיף לרשימת-"לאן לסוע".תודה

    • אמא יוצרת
      Posted at 07:07h, 26 יוני הגב

      בשמחה! הרעיון היה באמת להכיר מקומות חדשים וקולות חדשים 😍

  • sweet dooly
    Posted at 14:41h, 27 יוני הגב

    יופי של פוסט. מהסוג של לגזור ולשמור. תודה!

    • אמא יוצרת
      Posted at 14:55h, 27 יוני הגב

      איזו תגובה מפרגנת!
      אני בהחלט חושבת שהפרויקט הזה יהיה לי לעזר עוד שנים רבות

  • Pingback:הכן משפחתך לקיץ - שרון גולן | Mother Creation אמא יוצרת
    Posted at 13:36h, 03 יולי הגב

    […] זמן תודות 28 ביוני 2018 בדרכים, בלוג, בסלון הכן משפחתך לקיץ – גילי מצא 26 […]

  • Pingback:הכן משפחתך לקיץ - ינינה אפק | Mother Creation אמא יוצרת
    Posted at 10:32h, 18 יולי הגב

    […] בסלון הכן משפחתך לקיץ – שרון גולן 3 ביולי 2018 בדרכים, בלוג, בסלון הכן משפחתך לקיץ – גילי מצא 26 […]

Post A Comment