הכן משפחתך לקיץ – ינינה אפק

הכן משפחתך לקיץ - ינינה אפק

הכן משפחתך לקיץ – ינינה אפק

שלישי שמח לכולם, שוב אנחנו נפגשים בפינתנו האהובה –

#הכן_משפחתך_לקיץ !

השבוע אנחנו יוצאים לטייל עם ינינה אפק למקום קריר במיוחד. ינינה כותבת בלוג מרתק על טיולים בארץ ובעולם, ומה שמייחד את הבלוג שלה זה שהוא מספר את סיפור הטיולים מנקודת מבט משפחתית. למעשה, הנה דוגמא למה שכתבה הבת שלה בבלוג.

בואו נצא לטייל!

הכן משפחתך לקיץ - ינינה אפק

שלום לכולם, שמי ינינה מהבלוג אפקים מטיילים. בבלוג שלנו תוכלו למצוא חופשות עירוניות, חופשות אקטיביות, מסלולי טבע וטרקים, ביקורים במוזיאונים, אתרים ארכיאולוגיים, מקומות היסטורים, מפגשים עם אנשים מענינים וקצת תובנות על טיולים והחיים. אופי הבלוג משקף את מגוון תחומי העניין וההעדפות של בני המשפחה: אבאמא, שלושה מתבגרים וילדה אחת. מדבר אליכם? בואו לבקר!

איך לצאת לטיול משפחתי באיסלנדי ולחזור ממנו בשלום ?

איסלנד היא המדינה המדורגת הכי גבוה במצעד הארצות שבהן נהנינו לטייל. באיסלנד טיילנו כמשפחה פעמיים. איסלנד שבתה אותנו ביופי המיוחד שלה, בתופעות הטבע היחודיות שלה והנעימות והפשטות של העיירות הקטנות שבה. באיסלנד הטבע הוא במרחק נגיעה – פגשנו את תוכי הים הצבעוני, וצפינו בכלבי ים ממש מהחוף. וכמובן הויקינגים וסיפורי הסאגות שלהם ריתקו את דמיונם של הילדים.

הכן משפחתך לקיץ - ינינה אפק

איסלנד היא מדינה יקרה, מרחקי הנסיעה בה גדולים ואין בה כמעט אטרקציות לילדים. לכן הטיול בה דורש הערכות מיוחדת. חובה להזמין את הלינות מראש. בקיץ יש תיירים רבים והמקומות הזולים והטובים נתפסים מוקדם.

  1. לינה ורכב הם הסעיפים היקרים ביותר בטיול. מצאנו חבילה שכוללת רכב ולינה באכסניות. האכסניות באיסלנד נקיות ונעימות, יש בהם מטבח משותף, שבו ניתן להכין אוכל וגם לפגוש מטיילים אחרים. דרך נוספת להוזיל את הלינה באכסניות היא להביא את המצעים שלכם מהבית. אנחנו הבאנו מצעים ישנים וזרקנו אותם בסוף הטיול.הכן משפחתך לקיץ - ינינה אפק
  2. אוכל – האוכל במסעדות הוא מאוד יקר, ולכן כדאי להתבסס על בישול עצמי. חשוב לבדוק מראש בכל מקום לינה היכן הסופר הקרוב ומה שעות הפתיחה שלו. לא תרצו להגיע בשעת ערב למקום לינה כדי לגלות שהסופר הקרוב נמצא במרחק 25 ק"מ מכם.  בסופרים באיסלנד יש הכל ! כדאי להצטייד גם בצ'ופרים לדרך לילדים : שוקולד, עוגיות, סוכריות.
  3. טיולי טבע – באיסלנד הטבע הוא עוצמתי והוא בחינם. לא מוכרחים להגיע לאתרי החובה כדי להנות מהטבע. לפעמים ממש ליד מקום המגורים ישנו מסלול יפהפה, ובעיקר שקט. כדאי לשאול את המקומיים.הכן משפחתך לקיץ - ינינה אפק
  4. מזג האויר – הקיץ של איסלנד מזכיר מאוד את החורף הישראלי. ישנם ימים שמשיים חמימים וישנם ימים גשומים וקרים. במקום להשקיע בציוד טיולים יקר הבאנו שני זוגות נעלי הליכה, והחזקנו תמיד בגדי החלפה באוטו – למקרה שיתפוס אותנו גשם. מה עושים כשלא מפסיק לרדת גשם ? ראו סעיף בריכות.
  5. בריכות. הבילוי הלאומי באיסלנד הוא ללכת לבריכה. בכל כפר, קטן ככל שיהיה, ישנה בריכה ציבורית. הכניסה אליה זולה מאוד. לעיתים קרובות בבריכה הציבורית יש מגלשות מים שוות ביותר, ואיזור לקטנטנים. הבריכות אינן מקורות אבל לא קר, כיוון שהן מחוממות היטב.  זה גם מקום טוב לפגוש איסלנדים ולקבל מידע, ראו סעיף 3.

    הכן משפחתך לקיץ - ינינה אפק

    מעיינות חמים בלאנדמאנלאוגר

  6. לפני יעדים לא שיגרתיים אנחנו נוהגים להכין את הילדים לביקור. לדבר מראש על תופעות הטבע, לראות סרטים עם נופים של האיזור, לקרוא ספרים על המקום. אנחנו קראנו לפני היציאה לאיסלנד על הויקינגים, קצת מסיפורי הסאגות ואת "המסע אל בטן האדמה" של ז'ול ורן, סיפור דמיוני המתחיל באיסלנד.
  7. רייקיויק היא עיר הבירה ובה מתגוררת מחצית מאוכלוסית איסלנד. זה המקום להרגיש קצת עיר  – בתי קפה, מוזיאונים, נמל וקניות. ישנו כרטיס של 72 שעות המאפשר כניסה למוזיאונים וכולל בתוכו תחבורה ציבורית, וגם מקנה הנחות בבתי קפה – משתלם מאוד.

    הכן משפחתך לקיץ - ינינה אפק

    תערוכת צילומים בריקיויק

  8. נסיעות ומרחקים – מטיילים רבים מקיפים את איסלנד במסגרת הטיול שלהם. טיול כזה הוא טיול מתגלגל בו ישנים בכל לילה במקום אחר . עם ילדים עדיף לשהות במקום אחד לא פחות משני לילות. לא חייבים להקיף את כל איסלנד. אפשר להתמקד רק באיזור הדרום – יש שם נציגות נכבדה כמעט לכל תופעות הטבע.

    הכן משפחתך לקיץ - ינינה אפק

    מבט אל שדה לבה בהיווצרות, וסטמאנאייר

סעו ותהנו!


טוב, רשמית אפשר להתחיל את הקיץ. אבל באיסלנד.

ינינה טיילה עם המשפחה וכתבה סדרת פוסטים בנושא עם המווווווון תמונות מאלפות. למעשה, כל התמונות בבלוג זה נלקחו מהבלוג של ינינה. כדי לראות עוד תמונות ולקרוא עוד המלצות על איסלנד, בקרו אצל ינינה בבלוג, בלינק הבא.

רגע לפני שאני שולחת אליכם נשיקות, ספרו לי – הייתם באיסלנד? זה ברשימת הטודו שלכם? אם הייתם, שתפו אותי בהמלצות נוספות ואל תשכחו להכין משפחותיכם לקיץ, נשיקות <3 עינת

עוד מסדרת הכן משפחתך לקיץ:

יצירה – גלית קידר

טיול – סהר קרט

אוכל – עדי שפירא

יצירה – נילי ואורטל

טיול – גילי מצא

אוכל – אמא יוצרת

טיפים – שרון גולן



Booking.com

12 Comments
  • רבקה קופלר
    Posted at 10:58h, 18 יולי הגב

    פוסט מקסים ואפקים מטיילים הוא אחד הבלוגים הכי מרתקים ברשת!!!

    • אמא יוצרת
      Posted at 11:02h, 18 יולי הגב

      גם אני חושבת, תודה!
      הכי אני נהנית לראות איך כל המשפחה מקבלת במה בבלוג הזה.

  • מיכל מנור
    Posted at 11:33h, 18 יולי הגב

    איסלנד אכן בטו דו ליסט שלי, אבל אני לא יכולה להרשות לעצמי עוד מדינה יקרה בשנים הקרובות, אז אחכה איתה קצת….

    • אמא יוצרת
      Posted at 11:38h, 18 יולי הגב

      ספרי לי על זה.. כרגע חזרתי מביקור בישראל 😂

  • Tova
    Posted at 15:31h, 18 יולי הגב

    הכי פוסטקיץ שיש
    וינינה יודעת לתת בראש, בעיר, בטרק, בהסטוריה …
    לגמרי ברשימת הטודו, רק פרט קטן כמו כסף מפריד ביננו

    • אמא יוצרת
      Posted at 15:53h, 18 יולי הגב

      כמוני כמוך, טובה. מתחילה לחסוך מעכשיו…

  • זיוה רענן
    Posted at 02:01h, 19 יולי הגב

    אצל ינינה אפשר לדלות שפע של מידע, אבל מה שמדהים אותי תמיד זה איך ההתנהלות המשפחתית המופלאה שלהם ואיך ההורים מכינים את המשפחה לקראת הטיול.

    • אמא יוצרת
      Posted at 06:26h, 19 יולי הגב

      אני חושבת שזה הסוד להצלחת טיול עם ילדים. הכנה ושיתוף.

  • המתלבטת
    Posted at 13:56h, 19 יולי הגב

    וואו. ממש נתן לי חשק לטוס לאיסלנד
    טיפים מעולים.במיוחד ענין המזון..לנחות בארץ חדשה, לגווע רעב ולחפש מוקדי אוכל- זה הכי נורא ( מנסיון עגום).
    בקיצור, מתחילה לשים מטבעות בקופה 🙂

    • אמא יוצרת
      Posted at 16:10h, 19 יולי הגב

      זה בדיוק מה שאני אמרתי.לגבי הקופה, לא לגבי האוכל…

  • Pingback:הכן משפחתך לקיץ - מאיה גבע | Mother Creation אמא יוצרת
    Posted at 12:32h, 24 יולי הגב

    […] בדרכים, בסלון הכן משפחתך לקיץ – ינינה אפק 9 ביולי 2018 בלוג, הדרכות יצירה מלבוש מלכותי לכסא 6 ביולי 2018 בלוג, בסלון הכן משפחתך לקיץ – שרון גולן 3 ביולי 2018 […]

  • Pingback:הכן משפחתך לקיץ - ליאת שטרית | Mother Creation אמא יוצרת
    Posted at 00:03h, 03 אוגוסט הגב

    […] הדרכות יצירה הכן משפחתך לקיץ – מאיה גבע 24 ביולי 2018 בדרכים, בסלון הכן משפחתך לקיץ – ינינה אפק 9 ביולי 2018 […]

Post A Comment